Jelentkezési határidő: 2010. január 15., péntek
A 2011-es EU elnökség során, a Magyarországon megrendezett informális rendezvények (találkozók, konferenciák, szakértői ülések) alatt közel 180-200 alakalommal kell a külföldi delegációk kíséretéről gondoskodni. Ezt a feladatkört, tagállami gyakorlat szerint, a magyar elnökség úgynevezett „összekötő tisztek” (továbbiakban Liaison Officer) és hostessek alkalmazásával látja el. A hazai kiemelt fontosságú rendezvények alatt minden delegáció mellé 1-1 összekötő tiszt kerül. Munkájuk elsősorban protokolláris feladatokat jelent, amely során az elnökség, a delegáció és az érintett nagykövetségek között fontos kapcsolattartó szerepet töltenek be. Koordinációjukat a Külügyminisztériumból a rendezvények szervezéséért felelős Operatív Titkárság látja el.
A hazai kiemelt fontosságú rendezvényekhez, egyéb informális ülésekhez és konferenciákhoz kapcsolódóan más jellegű protokolláris és hostess feladatokra további kiegészítő személyzetre lesz szükség. Az ő munkájukat szintén a Külügyminisztériumban lévő EU elnökségi stáb koordinálja.
Összekötő Tisztek (Liaison Officers)
Az összekötő tisztekkel (liaison officers) szemben támasztott elvárások:
- Az összekötő tiszt lehet alap-, mester- és posztgraduális képzésben részt vevő hallgató, illetve fiatal pályakezdő.
- A jelentkezés feltétele a nyelvvizsgával igazolt kiváló (felsőfokú) angol és francia/egyéb nyelvtudás. Az elbírálásnál a francia/egyéb nyelv felsőfokú ismerete előnyt jelent. Feltétlenül előnyt jelent az európai tagállamok bármelyike nyelvének ismerete.
- A jelentkezőnek birtokában kell lennie alapvető Európai Uniós ismereteknek.
- Alapvető jelentkezési feltétel a magyar állampolgárság és a büntetlen előélet, illetve szükséges az ország és a főváros jó ismerete.
- Elvárás a jó kommunikációs, kezdeményező és problémamegoldó készség.
- Korábbi hasonló jellegű munkatapasztalat nem feltétel, de az elbírálásnál előnyt jelent.
- Magas szintű általános műveltség (pl. kulturális, történelmi ismeretek) és tájékozottság a napi politikai, gazdasági ügyekben szintén elvárás.
- A jelentkezőktől alapelvárás, hogy a munkaidőn kívül a telefonos és az email készenlétet vállalják, illetve a felkészülésükhöz szükséges képzésen kötelezően részt vegyenek.
Hostessek
Az elnökség alatt a hostessekkel szemben támasztott elvárások:
Általában megegyeznek a liaison officerekkel szemben támasztott elvárásokkal, esetükben viszont fokozottabban figyelembe veendő a nyelvtudás.
- A jelentkezés feltétele a nyelvvizsgával igazolt kiváló angol, francia és/vagy német nyelvismeret. Az elbírálásnál a felsorolt három nyelvből kettő felsőfokú ismerete szükséges. További nyelvek (spanyol, olasz) vagy a kis nyelvek ismerete úgyszintén előnyt jelenthet.
A hostessek feladata kiegészíti a liaison officerek tevékenységét. Elsőa delegációk reptéri fogadásakor és elutazásakor, a regisztrációjuk során, illetve a szállodákban és a rendezvényhelyszíneken szükséges a folyamatos jelenlétük az információs pultoknál, szabadidős programok esetén kísérőként.
Szerződési feltételek
A kiválasztás több körös felvételi eljárás keretében történik. Az első kiválasztási fordulóban a nyelvismeretet, az általános műveltséget és az EU alapismeretek vizsgáljuk. A második kiválasztási lépcső témakörei: konfliktuskezelés, probléma megoldás, szituációs gyakorlatok.
A kiválasztottakkal határozott idejű szerződést köt a Külügyminisztérium, amely előreláthatólag 2010. december 1-től 2011. június 30-ig szól. A szerződés keretében történő munkavégzést a Budapesti Corvinus Egyetem elfogadja kötelező szakmai gyakorlatnak.
Az elnökséget megelőzően 2010 decemberében egy minden területre kiterjedő felkészítő tanfolyamra kerül sor. A kiválasztottak díjazása órabérben történik. A Külügyminisztérium szállást csak a vidéki rendezvényeken biztosít. A rendezvények alatt a liaison officerek és hostessek teljes ellátásban részesülnek. A kiválasztottaknak a munkavégzéshez elnökségi mobil készülék jár telefon és internet használattal.
Külügyminisztérium,
Budapesti Corvinus Egyetem