Neptun kód Jelszó
Közraktár utca 4-6. C503. Telefon: 482-7241 Fax: 482-7255 Kezdőoldal Corvinus Egyetem Kapcsolat IN ENGLISH

Szakszemináriumi eljárásrend

Nemzetközi tanulmányok BA szak

 1. Általános tudnivalók

A hallgató a III. évfolyam első és második félévében szakszemináriumon vesz részt (és a Neptunon is feljelentkezik a Szakszeminárium I., illetve a Szakszeminárium II. tárgyakra), amelynek keretében a szakszeminárium-vezető irányításával elkészíti, majd a Budapesti Corvinus Egyetem „Félév időbeosztása” c. dokumentumában rögzített határidőig leadja szakdolgozatát.

A szakszemináriumra jelentkezés menete: a hallgatók a „Szakszeminárium” című kurzust a Neptun-rendszerben veszik fel, ezt megelőzően elektronikusan jelentkeznek előre megadott szakdolgozat-témákra a negyedik szemeszter végén (április–májusban) a www.diplomacia.hu intézeti honlapon. Szakszemináriumot csak az őszi félévben lehet elkezdeni, vagyis keresztfélévben (tavaszi szemeszterben) a Szakszeminárium I. nem vehető fel! A Szakszeminárium II. kurzus előfeltétele a Szakszeminárium I. teljesítése, továbbá a Szakszeminárium I. és II. egyazon félévben nem vehető fel.

Az első félévben (Szakszeminárium I.) két részből áll a szakszemináriumi részvétel: egyrészt az első szemeszterben közös módszertani előadásra kerül sor 2019 szeptemberében (az évfolyam minden szakszemináriumi hallgatójának egyszerre), amelyeken a részvétel kötelező; másrészt megkezdik a munkát saját szakszeminárium-vezetőjük irányításával. A módszertani előadás a Szakszeminárium tárgy teljesítésének feltétele, de igazolt távollét esetén (Erasmus ösztöndíj, betegség) a második félév elején pótolható. Ha a hallgató a fenti indokok egyike miatt nem tud részt venni az előadáson, a távollétet igazoló dokumentumot (például betegség esetén az orvosi igazolás eredeti példányát) kérjük az intézeti Titkárságon leadni. A hallgató az első félévben a témavezetővel kötelezően legalább három alkalommal konzultál, ezt az ún. konzultációs lapon (SZ–2) a szakszeminárium-vezető aláírásával igazolja. Az első félévben a hallgatónak a szakdolgozat elkészítésének folyamatában az előrehaladását két alkalommal igazolnia kell, ez a Szakszeminárium I. c. tárgy teljesítésének feltétele. (A szakdolgozat leadásának eljárásrendje a későbbiekben kerül fel a honlapra.)

A második szemeszterben (Szakszeminárium II.) a hallgató szintén legalább három alkalommal köteles a szakszeminárium-vezetőjével konzultálni, aki ezt a konzultációs lap (SZ–2) aláírásával igazolja. Amennyiben a szakszeminárium-vezető szükségesnek ítéli, további kötelező konzultációs alkalmakat írhat elő a hallgató számára. A hallgató a szakszeminárium-vezető irányításával a tanév végére elkészíti és leadja szakdolgozatát.

A Szakszeminárium I. és II. kurzusok szemeszter végi jegyét a szakszeminárium-vezető adja a hallgató félév során nyújtott teljesítménye és az előírt követelmények teljesítése alapján. (A Szakszeminárium II. kurzus érdemjegye tehát nem a szakszeminárium-vezetőnek a benyújtott szakdolgozatra adott érdemjegye!). A szakszeminárium-vezető a hallgató félévközi teljesítményéről – fentiekben is említett – konzultációs naplót vezet (SZ-2), amelyen aláírásával megerősíti, hogy a hallgató megfelelő számú konzultáción vett részt (félévenként legalább három alkalommal), ez a Szakszeminárium I. és II. kurzus teljesítésének feltétele, mint ahogyan az első félévben az előrehaladást bizonyító két elektronikus feltöltés határidőre történő teljesítése és a módszertani előadáson történő részvétel is. Bármelyik követelmény nem teljesítése vagy hiányos / nem megfelelő teljesítése következtében a szakszeminárium-vezető megtagadhatja a tárgy teljesítésének aláírását. Az ún. konzultációs lapot (SZ-2-es nyomtatványt) a hallgató az őszi félév elején nyomtatja ki az Intézet honlapjáról két példányban, s a két félév során ezeken gyűjti a konzultációkon való részvételt igazoló szakszeminárium-vezetői aláírásokat. (Az egyik példány a hallgatóé, a másik a szakszeminárium-vezetőé.)

Az SZ-2-es nyomtatvány hallgatói példányát a kész szakdolgozat benyújtásakor kell az intézeti Titkárságon leadni a többi szükséges dokumentummal együtt. (A szakdolgozat leadásának eljárásrendje a későbbiekben kerül fel a honlapra.)

Az ERASMUS ösztöndíjjal külföldi részképzésen résztvevőkre ugyanezek a szabályok vonatkoznak.

 

2. Szakdolgozat-témára jelentkezés, szakdolgozat idegen nyelven történő megírása

A szakdolgozat témájának kiválasztása az Intézet weboldalán, elektronikusan történik. Az Intézet megjeleníti a választható szakdolgozat-munkacímeklistáját az intézeti honlapon. A megjelenés időpontja: 2019. április 11. A hallgatók április 24-ig tájékozódhatnak a kiírt témákról és ugyaneddig az időpontig 10 témát választhatnak, azokat preferencia-sorrendbe állítva. (1-es sorszámot az a téma kapjon, amelyet a hallgató a legszívesebben írna.) Az egyes kiválasztott témákhoz a hallgató indoklást ír, esetleg kutatási tervet csatolhat, amit a témát meghirdető oktatónak továbbítunk, aki a csatolt indoklás/kutatási terv és a április 24-ig történő személyes konzultáció alapján dönti el, hogy a témát melyik hallgatónak adja.

A hallgató számára a jelentkezés 2019. április 11-én nyílik meg, és 2019. április 24. 24.00 órakor zárul. A hallgatónak 2019. április 24-ig lehetősége van az 10 témából álló lista összeállítására, a preferencia-sorrend megváltoztatására és az indoklás/kutatási terv csatolására akárhány alkalommal. A jelentkezés és témához rendelés szempontjából nem számít, hogy 2019. április 24. 24.00 óráig a hallgató mikor készíti el a listát, mikor és hányszor változtat a sorrenden. A jelentkezés során a hallgató a korábban (lásd előző pont) elkészített, 10 kiválasztott témát tartalmazó listát (és a hozzájuk kapcsolódó indoklásokat) egyetlen gombnyomással véglegesíti (a "Véglegesítem" gomb megnyomása jelenti a tulajdonképpeni jelentkezést).

Témára jelentkezés: 2019. április 11. – 2019. április 24. (éjfél)
elektronikusan az intézeti honlapon

Témához rendelés

Az Intézet a hallgatói igények és preferenciák összesítése és a szakszeminárium-vezetők véleményének összegyűjtése után minden hallgatóhoz egy témát rendel. A végleges beosztás 2019. május 8-tól tekinthető meg az Intézet honlapján.

Beosztás közzététele: 2019. május 8.
elektronikusan az intézeti honlapon

Késedelmes jelentkezés

Ha a hallgató 2019. április 24. éjfélig egyáltalán nem jelentkezett szakszemináriumra, akkor különeljárás során a maradék témák közül választhat május 10. 12.00 óráig. Ebben az esetben a szakdolgozat témára való jelentkezés az SZ–3-as kérelem Titkárságra történő személyes benyújtásával lehetséges.

Aki önhibájából 2019. május 10. 12.00 óráig nem jelentkezik egyetlen témára sem, csak a következő (2020–2021-es) tanév szeptemberében veheti fel a szakszemináriumot. (A Szakszeminárium I. a tavaszi szemeszterben nem vehető fel.)

Késedelmes jelentkezés: 2019. május 10. 12.00
személyesen az intézeti Titkárságon az SZ–3-as kérelem benyújtásával

 Szakdolgozat idegen nyelven történő megírása

A szakdolgozat (diplomamunka) nyelve magyar, vagy – ha arra a szakfelelős engedélyt ad – idegen nyelven is elkészíthető.[1]Az idegen nyelvű szakdolgozat-írásra vonatkozó kérvényt a hallgatónak 2019. szeptember 27-ig az intézeti Titkárságon kell benyújtania – a szakszeminárium-vezető jóváhagyásával és aláírásával ellátva – az SZ–3-as nyomtatványon. A szakdolgozat leadásakor az idegen nyelvű dolgozatról pontos szakfordítással egy összefoglalót magyar nyelven is el kell készíteni, ennek terjedelme a dolgozat terjedelmének kb. 10 százaléka, max. 5 oldal lehet. A magyar nyelvű összefoglalót a dolgozatba kell köttetni, annak legvégére. (Összefoglalót tehát csak abban az esetben kell készíteni, ha a hallgató idegen nyelven írja meg a szakdolgozatát.) Az idegen nyelven megírt szakdolgozatra ugyanazok a formai követelmények vonatkoznak, mint a magyar nyelvűre, a külső és a belső címlapot is a választott idegen nyelven kell elkészíteni.

Szakdolgozat idegen nyelven történő megírása: 2019. szeptember 27. 12.00
személyesen az intézeti Titkárságon az SZ–3-as nyomtatvány benyújtásával

3. Témaváltoztatás, témacsere

A megadott témákon változtatni nem lehet. Ugyanazon szakszeminárium-vezetőnél két hallgató témát cserélhet, ebben az esetben a két hallgató, valamint a szakszeminárium-vezető aláírásával ellátott, kitöltött SZ–7 nyomtatványt kell leadni az intézeti Titkárságon. A témacsere határideje 2019. szeptember 27. 12.00 óra.

Témacsere: 2019. szeptember 27. 12.00
személyesen az intézeti Titkárságon az SZ–7-es nyomtatvány benyújtásával

4. Szakdolgozat-előrehaladás

Az első félévben a hallgatónak két alkalommal igazolnia kell előrehaladását a szakdolgozat elkészítésének folyamatában, méghozzá különböző dokumentumoknak a Moodle-re történő feltöltésével. Az első elektronikus feltöltés határideje 2019. november 10. éjfél, ekkorra a kidolgozott vázlatot (2–3 oldal terjedelemben) és a részletes szakirodalom-jegyzéket kell feltölteni a Moodle-re, a Szakszeminárium I. kurzus oldalára. A második feltöltés során (2019. december 8. éjfélig) ugyanide kell feltöltenie a hallgatónak a szakdolgozat addig elkészült, kidolgozott részeit (minimum 10 oldalt), a szakdolgozat vázlatát, szakirodalom-jegyzékét, valamint egy szakirodalmi ismertetőt (utóbbi minimum 10 szakirodalmi forrást tartalmazzon – pl. 3 könyvet és 7 szakcikket/tanulmányt –, azokat egyenként kb. féloldalas terjedelemben bemutatva, és indokolva, hogy miért fontos a téma szempontjából az adott munka).   

Szakdolgozat-előrehaladás: 1) 2019. november 10. éjfél; és 2) 2019. december 8. éjfél
elektronikusan a Moodle-ön a Szakszeminárium I. kurzusnál

 

Letölthető nyomtatványok

  • SZ-2 konzultációs lap
  • SZ-3 kérelem
  • SZ-7 témacsere 

 


[1]Az engedély egy példányát az intézetvezetőnek az illetékes Kar oktatási ügyekért felelős dékánhelyetteséhez kell eljuttatnia. Az Intézet központilag, együttesen nyújtja be a kérvényeket a Dékáni Hivatalnak.

© 2024 Budapesti Corvinus Egyetem, Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
1093 Budapest, Közraktár u. 4-6. V. em. 503. Telefon: (1) 482-7241 Fax: (1) 482-7255