A tantárgy oktatási célja és rövid tartalma „A történelem nem csupán az, hogy mi történt, hanem hogy mi történt, abban az összefüggésben, hogy mi történhetett volna.” (H. Trevor-Roper) E gondolat szellemében vizsgáljuk, hogy volt-e lehetőség letérni a német szövetségbe és új háborúba vezető pályáról? Volt-e alternatívája az 1941-es hadbalépésnek, majd hogyan próbálta elkerülni a fenyegető végzetet a Kállay-kormány és a kormányzó? Hogyan küzdött a magyar külpolitika jobb békefeltételekért és a függetlenségért 1947-ig? Elkerülhetetlen volt-e az 1956-os magyar forradalom leverése? Helyes volt-e az Antall-kormány három fő külpolitikai célja? Voltak-e 1990 óta elmulasztott lehetőségek a határkérdésben? Megfelelő volt-e a délszláv válságok során folytatott magyar külpolitika? A rendszerváltozás után érdemes volt-e „alapszerződéseket” kötni szomszédjainkkal? Van-e alternatívája az euro-atlanti orientációnak? A tantárgy oktatója A tantárgy jellege A tantárgy oktatási formája, heti idősáv 1x75 perc előadás Kurzus ebben a félében Ebben a félévben ebből a tárgyból nem indul kurzus.
|